Äntligen en ny generation kroppsskydd för motocross!

24MX.se presenterar RXR Protect Strongflex

Du vill ha de bästa delarna och produkterna till din motorcykel, samtidigt använder du förmodligen kroppsskydd som praktiskt taget är de samma som använts sedan 70-talet. Är det inte lite galet? Vi har under de senaste åren sett en positiv utveckling av moderna knäskydd och nackskydd – däremot har det inte funnits ett modernt kroppsskydd att räkna med fram tills nu!

Låt oss presentera RXR Protect Strongflex, med Air Shock Absorber; ett modernt kropsskydd med luftfyllda kammare som absorberar, dämpar och fördelar slagkraft över en större kroppsyta

Skador är som bekant en tråkig del av actionsportvärlden, motocross inkluderat. Ofta är detta ett ämne vi förare helst inte diskuterar, men det betyder inte att vi väljer bort eller är ointresserade av rätt sorts skydd. Tester av CE godkända RXR Protect har visat på hur effektivt detta skydd verkligen är.  Skyddet erbjuder föraren 5 ggr högre skydd för bröst och framsida och 8 ggr högre skydd för rygg och baksida än ett traditionellt skydd.

Jämfört med den tunna hårda plasten som vanligtvis används i de flesta kroppsskydd, där man skyddas mot flygande stenar, grenar eller hård jord - absorberar RXR stötar och fördelar energin som uppkommer med sitt luftfyllda system.

Det geniala med detta system är luft-dämpningen med olika fack som tillåter luften att röra sig från en kammare till nästa. Alltså kommer kraften av en våldsam stöt att fördelas över en större yta, vilket absorberar energin i stötvågen effektivare än något annat skydd på marknaden. ASA (Air Shock Technology) kan återanvändas och är mycket kostnadseffektiv.

RXR Protect har sett till att deras skyddsvästar är lika bekväma att bära som de är säkra:

- Lätt att anpassa tack vare den flexibla utformningen

- Justerbar vid axlarna och midjan för att passa din kroppsform

- Designad för att bära under din tröja eller jacka

- Finns i barn- och vuxenstorlekar

RXR Protect Stronglex är välbeprövade och har utvecklats tillsammans med motocrossförare som Nicolas Aubin (GP vinnare & fransk mästare ett flertal gånger samt Red Bull Pro Nationals vinnare), Steven Lenoir (europamästare MX2) och Mike Valade (en av de bästa Fiddy förarna i världen). Men RXR har även fått input från andra extremsportutövare som exempelvis mountainbike legenden Cédric Gracia.

RXR Protect Strongflex finns att köpa hos 24MX.se där barnstorleken är prisatt till 1799: - och vuxenstorleken är prissatt till 1999: -

Titta gärna på den bifogade Youtube videon där du kan lära dig mer om hur ASA Technology fungerar och hur Air Shock Absorber fördelar stötvågen.

24MX.se_Presenterar_RXR_Protect_Strongflex.docx

DOCX - 118 Kb