RXR Protect: de revolutie in MX protectie

24MX.nl stelt RXR Protect Strongflex voor

Je wil het beste voor jouw motor, toch gebruik je lichaamsprotectie die eigenlijk niet meer van deze tijd is. Het is te gek om los te lopen, maar helaas is het voor de meeste rijders erg herkenbaar. Na specifieke bescherming voor je knieën (kniebracen) en nekbescherming is het nu tijd om jouw lichaam de protectie te geven die het verdient.  RXR Protect biedt een revolutionaire manier van beschermen aan dankzij de gepatenteerde  Air Schock Absorber technologie.

Kwetsuren horen jammer genoeg bij veel actiesporten, waaronder motorcross. Als rijder spreken we ook liever niet over wat zou kunnen fout lopen. Desondanks is er geen enkele reden waarom je geen gebruik zou maken van de juiste soort protectie. Testen voor de CE normen hebben aangetoond hoe effectief de RXR Protect lichaalmsbescherming wel is. Tegenover klassieke protectoren biedt de RXR Strongflex rijders 5 keer meer bescherming voor de borst en voorzijde van het lichaam en 8(!) keer meer bescherming voor de rug en achterzijde van het lichaam.

In tegenstelling tot de dunne, harde plastic die wordt gebruikt in de meerderheid van borstprotectoren zorgt de ASA (Air Shock Absorber) ervoor dat de RXR Strongflex je niet alleen beschermt tegen stenen of harde modderkluiten, ook de energie van een impact wordt opgevangen. Bijvoorbeeld bij een val betekent dit dat de mogelijke schade -en dus kans op kwetsuur- veroorzaakt door de impact vele malen kleiner zal zijn. Het geniale van RXR Protect's ASA systeem zit 'm in de luchtdemping met verschillende compartimenten. Hierdoor kan de lucht zich vrij verplaatsen van de ene kamer naar de andere. De kracht van een gevaarlijke impact zal dus verdeeld worden over een groter oppervlak. Dankzij dit baanbrekend type bescherming vangt RXR Protect de energie van een schokgolf beter op dan welke andere protectie momenteel op de markt.

Het idee om luchtdemping te gebruiken, heeft haar deugdelijkheid al bewezen in airbags maar ook racepakken maken hier gebruik van. Het verschil met de gesofisticeerde leren pakken met airbag technologie is echter dat de ASA technologie opnieuw kan gebruikt worden en ook nog eens heel betaalbaar is.
Omdat een revolutie op het vlak van veiligheid niets betekent zonder de rijders zelf heeft RXR Protect er alles aan gedaan om de Strongflex protectie net zo comfortabel als veilig te maken:
- Vrij en makkelijk bewegen dankzij het felxible ontwerp
- Aan te passen aan de schouders en middel voor de perfecte pasvorm
- Ontworpen om onder je shirt of jas te dragen
- Verkrijgbaar in junior en volwassen maten

De RXR Protect Strongflex werd getest en ontwikkeld in samenwerking met toprijders zoals Nicolas Aubin (GP winnaar, meervoudig Frans kampioen, Red Bull Pro Nationals kampioen), Steven Lenoir (Europees MX2 kampioen) en Mike Valade (een van de beste pitbike rijders ter wereld). Maar RXR heeft ook de feedback van andere atleten gebruikt zoals mountainbike legende Cédric Gracia.

De RXR Protect Strongflex is nu verkrijgbaar via 24MX.nl. Het junior model kost €179,00, de prijs van het volwassen model is €199,00.

Bekijk de bijgevoegde Youtube video's om meer te leren over ASA technologie en hoe de AIR Shock Absorber in de praktijk werkt.

RXR-Protect_NL.docx

DOCX - 98 Kb